Viikon mietiskelyn aihe 19.1.2018

Taivaallista vaihtokauppaa ihmissieluista. 



Raamatun eräs selkeä ilmoitus on, että Kaikkivaltias on käynyt ja yhä käy vaihtokauppaa ihmissieluilla Paholaisen ja tämän liittolaisten kanssa. Väite voi tuntua oudolta, mutta otanpa esiin kuusi kohtaa Raamatusta, kolme Vanhan Liiton ja kolme Uuden liiton Kirjoituksista väitteeni tueksi.

1) Jes. 43:3-4 >>3. Sillä minä olen Yehowah, sinun Elohimisi, Israelin Pyhä, sinun pelastajasi (Jaakob eli Israel). Minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban. 4. Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.<<

Kyse on lunnaiden antamisesta ihmisen pääviholliselle, Saatanalle. Tällä taistelutantereella eli näillä sielumarkkinoilla kelpaa lunnaiksi vain sielu sielusta, toisinaan useita sieluja yhdestä sielusta ja jopa kansa kansasta tai peräti kansakunnat kansasta. Mikä määrää ihmissielun arvon Korkeimman silmissä? Se, että onko kyseinen ihminen hänen silmissään arvokas ja hänelle rakas. Keitä hän sitten rakastaa erityisesti eli enemmän kuin keskivertoihmistä?

Löydämme tähän vastauksen Adonai Yeshuan opetuksesta
Joh. 14:21, 23 >>21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."… 23. Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.<<

Huomaamme siitä sen, että Korkein rakastaa erityisesti heitä, jotka ovat kuuliaisia hänen Poikansa Adonai Yeshuan opetuksille. Alleviivaan, että SUORAAN Yeshuan opetuksille, eikä joidenkin ihmisten opetuksille (pois lukien apostolit ja profeetat), joilla hän viittaa Yeshuan opetuksiin. Heistä Yeshua sanoi: ”He tulevat kaikki Elohimin opettamiksi!”

2) Snl. 21:18 >>Jumalaton joutuu lunastusmaksuksi vanhurskaan puolesta ja uskoton oikeamielisten sijaan.<< Tällaista kauppaa käydään jatkuvasti taivaallisissa ulottuvuuksissa meidän sieluistamme. Ei ole suinkaan yhdentekevää miten vaellamme ja millaisia päätöksiä elämämme eri vaiheissa sisimmässämme teemme!

3) Jer. 31:11 >>Sillä Yehowah on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.<< Koska me ihmiset olemme Korkeimman kätten tekoja ja koska koko ihmiskunta joutui syntiinlankeemuksen seurauksena synnin ja kuoleman ja Paholaisen hallinnan alle, on Yehowan pitänyt nähdä paljon vaivaa voidakseen ulottua pelastavalla armollaan meihin, hänelle rakkaisiin ihmisiin.

Tilanne on Uuden Liiton aikana muuttunut siten, että maailman synti on jo sovitettu. Sen kautta
Paholaiselta liittolaisineen on riistetty kaikki aseet! Silti koko ihmiskunta on edelleen katoavaisuuden alla ja pahan valta on edelleen suuri kaikkiin ihmisiin, jotka eivät ole tulleet Yeshuan turviin.

Tätä pelastamisen vaikeutta osoittaa myös rakkaan ylipappimme, Adonai Yeshuan jatkuva vaivannäkö sielumme varjelemisen ja pelastukseen johdattamisen puolesta. Luemme kyseiset jakeet Hebr. 7:22-25 >>22. Näin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Yeshua on tullut. 23. Noita toisia pappeja on tullut useampia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä. 24. Mutta tällä on katoamaton pappeus, Koska hän pysyy iäti. 25. Siksi hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan tulevat Elohimin luo, sillä hän elää aina rukoillakseen heidän puolestaan.<< 

Tarkastelemme vastaavia kohtia Uuden Liiton Kirjoituksista 

a) Joh. 8:31-36 >>31. Niin Yeshua sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te todella olette minun opetuslapsiani; 32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teistä vapaita." 33. He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten voit sanoa: 'Teistä tulee vapaita'?" 34. Yeshua vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika vapauttaa teidät, niin olette todella vapaita.<<

Adonai Yeshua asetti ihmisille synnin orjuudesta vapautumisen ehdoksi uskonkuuliaisuuden, jonka tulee kohdistua kaikessa häneen. Ellemme pane koko pelastustoivoamme Adonai Yeshuaan, jäämme syntiemme orjiksi.

b) Gal. 3:13-14 >>13. HaMashiach on lunastanut meidät vapaiksi Lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän puolestamme, sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". 14. Näin Aabrahamin siunaus tulee pakanoiden osaksi Yeshua HaMashiach’ssa, jotta me uskon kautta saisimme luvatun Hengen.<<

Sielumme lunastushinta oli ylen suuri: Vapahtajamme Adonai Yeshuan viaton kärsimys, hirvittävät tuskat Getsemanesta aina siihen asti kunnes hän ensin kiduttuaan 6 h Golgatan ristillä, vuodatti pyhän verensä sielumme ostohinnaksi ja kuoli lopulta puolestamme Yehowan kiroamana niin kuin jumalattoman pitää kuolla eli häpeällisen ja tuskallisen kuoleman.  

c) Ilm. 1:3-8 >>3. Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä! 4. Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, 5. ja Yeshua HaMashiach’lta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä 

6. ja tehnyt meidät kuninkaiksi, papeiksi Elohimilleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen. 7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, aamen. 8. "Minä olen A ja O", sanoo Yehowah Elohim, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.<<

Saavutettuaan kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta ikuisen voiton Saatanasta ja tämän liittolaisista, Adonai Yeshua sai kaiken vallan taivaassa ja maan päällä. Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet, joiden avulla hän voi vapaasti vapauttaa ja halutessaan jättää vapauttamatta kenet ikinä tahtoo.

Tästä syystä meidän on syytä opetella kunnioittamaan Poikaa samalla tavalla kuin taivaallista Isäämmekin! Parhaiten osoitamme Pojalle ja Isälle kunnioitusta olemalla heille Pyhän Hengen johdossa mahdollisimman kuuliaisia ja osoittaen siten rakauttamme heitä kohtaan. 
_ _ _

Tässä lopuksi pari hyvää kristillistä laulua:
Erkki Ahonen "Kanjonin laulu" https://www.youtube.com/watch?v=7qomN2Mpqt0 
Philips, Craig, and Dean "In Christ alone" https://www.youtube.com/watch?v=PWXcRVZWTb8

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihanin piirre Adonai Yeshuassa!

Onko Yeshua HaMashiach sinulle tuttu?

Viikon mietiskelyn aihe 27.7.2018